Deel 2 Internetmarketing bestaat uit: Klik hier voor deel 1 internetmarketing
Onderzoek, analyse, planning en strategie Voor we beginnen moeten we eerst marktonderzoek doen. Onderzoek naar concurrentie, de woorden van onze dienst of assortiment matchen met vraag en aanbod. Vervolgens een strategie hieromheen ontwikkelen zodat we een planning kunnen maken over wat wanneer en hoe. Dit zal uiteindelijk de meest efficiënte resultaten opleveren.
Adverteren Adverteren op het internet is in te delen in drie mogelijkheden. Adverteren op websites: U kan andere webmasters benaderen om een banner of tekstadvertentie op zijn of haar website te plaatsen voor de jouwe. Adverteren via Advertentie netwerken: Volgens ongeveer hetzelfde principe zijn er ook advertentie netwerken op het internet beschikbaar. Zij dienen zeg maar als tussenpersoon. Hierover in onze nieuwsbrieven later meer. Adverteren in zoekmachines. De zeer bekende zoekmachinemarketing diensten van Google Adwords & Yahoo Search Marketing. De zogenaamde pay per click (PPC of betaal per klik) campagnes.
SEO (search engine optimization) oftewel zoekmachine optimalisatie (ook weer een onderdeel van zoekmachinemarketing) Seo is niet adverteren maar het geschikt maken van een website voor de zoekmachines. M.a.w. de website in te richten zodat zoekmachines duidelijk weten waar de website over gaat zodat deze een hoge positie krijgt op het gewenste onderwerp in de natuurlijke zoekmachine resultaten.
De voordelen van SEO t.o.v. betaalde advertenties zoals Google Adwords Sommige mensen klikken nooit op betaalde koppelingen (70%!) Natuurlijke koppelingen hebben een hogere conversie (20% hoger) Pay per Click wordt alleen maar duurder omdat steeds meer mensen dit ontdekken. SEO is permanent, PPC is tijdelijk. Op het moment dat u stopt met het betalen per klik heeft u geen positie meer in de gesponsorde koppelingen. Uw positie verworven met SEO is meer blijvend en nemen ze u niet zomaar af.
Als uw website degelijk is ingericht met onze lange termijn strategie van www.ZoekmachineSEO.nl zult u altijd een vaste stroom bezoekers naar uw website krijgen die absoluut een hogere click trough rate heeft, ook nog eens voor betere conversie zorgt en altijd blijft bestaan in de zoekmachines ook al stopt u met alle andere internetmarketing methodes. U begrijpt dat zoekmachine optimalisatie (SEO) een van onze absolute favorieten is. Daarom leggen wij alle ins & outs van dit traject stap voor stap uit in ons e-book en een paar zeer belangrijke zaken aan het einde van dit rapport. Meer informatie over internet marketing, website & zoekmachines, via onze uitgebreide internetmarketing gids. Deze ontvang je na inschrijving voor onze nieuwsbrief:
Of onze cursus Zoekmachine SEO voor een gegarandeerd website-succes ! |